bool(false)

שומרי שבת? כל מה שצריך לדעת על תכנון נופש

4 דקות קריאה

תחום הנופש ותיירות הפנים אינו פוסח על אף מגזר כאשר כל אחד מעדיף את הנופש והצימרים שמתאימים עבורו בהתאם להשקפות עולמו. במאמר זה נתמקד בצורך של צימרים לשומרי השבת ואיך ניתן לוודא כי מקום נופש או צימר אכן מותאם לשומרי השבת.

האם שומרי שבת יוצאים לנופש?

ישנה אגדה כי חיי הפנאי והנופש אינם שייכים לשומרי שבת, מיתוס זה מקורו בטעות וכל מי שמכיר את שומרי השבת יודע שדווקא אצלם הביקוש לנופש וצימרים גבוה בהרבה אם כי באורח והרגלים אחרים.

שבת המוגדר יום המנוחה בתורה הוא המכנה המשותף העקרוני לכל פעילות של נופש שמטרתו להתנתק מהעבודה הסזיפית ולמצוא מקום מתאים להניח את הכל בצד. בשונה מפעילות נופש סטנדרטית שנעשית אחת לתקופה, השבת היא מין פעילות נופש קבועה שמתרחשת מדי שבוע.

היכן מתאים לשומרי שבת לצאת לנופש?

מציאת מקום מתאים לשומרי שבת לנופש יכול להיות אתגר משמעותי וקשה לפעמים, אולם ישנם לא מעט צימרים לשומרי שבת שבהחלט מותאמים לציבור הדתי והחרדי המחפש מקומות לנופש. על פי רוב צימרים ומקומות נופש לשומרי שבת יהיו בנויים ביישובים דתיים בהם יש בית כנסת, מקווה טהרה ושאר צרכי הדת שיתנו מענה מושלם לנופש הממוצע שרוצה לשמור שבת.

מה צריך להיות בצימר שומר שבת?

צימר שמותאם לשומרי שבת מורכב מכמה חלקים, המיקום שלו בארץ, האבזור שלו ותנאי המקום. ראשית יש לוודא כי הצימר מאפשר גישה באמצעות מפתח וללא צורך בקודן חשמלי האסור לשימוש בשבת. לאחר מכן יש לוודא כי המקום נמצא בקומה מספיק נוחה שניתן יהיה לעלות אליו ללא מעלית בשבת.

האם יש אבזור ספציפי שנדרש לשומרי שבת?

שומרי שבת בדרך כלל ידליקו נרות בצימר בערב שבת, ועל מנת לשמור על בטיחות יש לארגן מקום מתאים להדלקת נרות. שומרי שבת בדרך כלל גם יקפידו לחמם את האוכל כבר מערב שבת על פלטה לאורך כל השבת, ולכן יש צורך בפלטה במקום האירוח.

פריטים נוספים שכדאי לכלול במקום האירוח:

  • קרש וסכין לחיתוך חלות
  • גביע לעשות קידוש
  • מפה לשולחן השבת

האם יש דרישה כי הצימר יהיה בודד?

חלק ממתחמי הצימרים בישראל כוללים מספר צימרים באותו המתחם, דבר שמפריע מעט לפרטיות הנופשים אולם לעתים הנופשים מתפשרים על כך בגלל שיקולי מחיר והיצע. כשמדובר על נופשים שמחפשים צימר לשבת הם לא בהכרח יסכימו לבוא למתחם בו שוהים נופשים נוספים ככל והם לא שומרים שבת. שום נופש שומר שבת לא ירצה לצאת לבית כנסת ולגלות את האורח עושה מנגל או מפעיל קריוקי בקולי קולות.

לכן כשמדובר באירוח שומרי שבת יש לשים לב לרגישויות של הזמנת אורחים שומרי שבת ככל ומדובר במתחם גדול המתאים לאורחים רבים.

סגור השוואה צמצם השוואה פתח השוואה